חסר רכיב

מדור הטיולים-טיול להר סדום

31/12/2018

אז השכמנו קום ונסענו להר סדום.
מדובר במסלול קצר שאורכו 3 ק"מ, ואנחנו תכננו אחריו לקפוץ עם הרכב למסלול סמוך נוסף – נחל פרצים.
וויז היה אופטימי וחישב נסיעה של שעה וחצי. בפועל, אנחנו נסענו וההר רק התרחק (יאמר להגנתי שלא אני נהגתי) והנסיעה ארכה קצת יותר משעתיים.
שיחה בדרך היתה ערה: סיפרנו על ההר שעשוי ממלח, הר קירח. דיברנו על ים המלח שהוא המקום הנמוך בעולם ומה זה אומר, דיברנו על סדום ועמורה ואשת לוט, על הרי ירדן השכנה, על מפעלי ים המלח ולמה משמש המלח שמפיקים, וכמובן על בולענים (שהציתו את הדמיון של הילדים).

כשלבסוף הגענו, התברר שהמסלול סגור בגלל ה Desert Challenge (זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים למסלול והוא סגור בגלל מרתון או מירוץ אופניים כלשהו), אז הלכנו למצפור הר סדום, שהיה פתוח למטיילים ואכלנו ארוחת בוקר מול הנוף המרשים.

מאוחר יותר הדרך נפתחה וחזרנו למסלול של הר סדום (אבל לצערי לנחל פרצים כבר לא הספקנו להגיע).

זהו מסלול מדברי מקסים עם סיפור דרך מעניין על היווצרות ההר, ובכלל על האזור.
מתאים לטיולי משפחות ומומלץ לטיול בעונה זו של השנה (חורף). בקיץ לא מתאים בכלל בגלל החום הרב ששורר באיזור, ואין טיפת מחסה מפני השמש הקופחת.

רוב הטיול הסתובבנו עם הפנים למטה, וחיפשנו אבנים מיוחדות. זה השלל:
אין טעם ללקק את האבנים – הן לא מלוחות. דגמנו כמות מכובדת.

האזור של מישור עמיעז, הר ונחל סדום מומלצים גם לטיולים בליל ירח מלא (טיולים רגליים או רכובים). מערת הקמח, שפעם היתה האטרקציה באזור, סגורה למבקרים מזה שנים מחשש למפולות.