חסר רכיב

כמה מילים על ערכים שקרים ופייק ניוז בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית

29/11/2019
חברות וחברים יקרים, מנהיגות עם ניסיון משמעה גם להיות המבוגר האחראי. 
התלבטתי רבות לפני שהחלטתי לכתוב את הדברים הבאים אבל זו חובתי להתריע מפני יבוא טקטיקות של "פייק ניוז", התססה ופילוג, בהן משתמשים בימים אלה גורמים בפוליטיקה הארצית, העוינים לקיבוצים, לתוך מערכת הבחירות של התנועה הקיבוצית. במידה וכך הם פני הדברים, זהו מהלך, שלעניות דעתי מבייש את ערכי התנועה ומזהם את מערכת הבחירות שלנו. 
אל לנו לתת לרעות החולות של הפוליטיקה הארצית לחדור לתוך המערכות שלנו. לצערי מזה חודש וחצי שגורמים "עלומים" מנהלים נגדי ונגד התנועה הקיבוצית קמפיין רצוף שקרים: שמועות מופצות נגדי ונגד עובדי התנועה הקיבוצית, שלטי בחירות שלנו "נעלמים" משערי הכניסה לקיבוצים ובמקומם "מופיעים" שלטים של מועמד אחר ו"סקרים" אנונימיים, נשלחים לטלפונים ובסמסים, לפעמים אף בשעות הלילה המאוחרות וללא רשות – כל זאת בעלות עצומה ובמימון נסתר. איני מתכוון לקחת בכך חלק. 
זו אינה דרכי ואינה דרכה של התנועה הקיבוצית ולא אתן לכך יד במשמרת שלי. כמזכ"ל התנועה חובתי לשמור על הלכידות החברתית שלנו. כמבוגר האחראי, חובתי לדאוג גם ליום שאחרי הבחירות ולהתמודדויות החשובות וכבדות המשקל העומדות בפנינו - מולן חובה עלינו להתייצב מאוחדים כגוש אחד. לנצח זה חשוב, אבל המטרה לא מקדשת את האמצעים. לא אצלי. לא אצלנו. אין לי ספק שהתשובה החד משמעית לשיטות הנלוזות תבוא מכם – בקלפי. מול האתגרים העומדים לפתחנו, הפרחת סיסמאות לא תעזור, גם לא פייק ניוז. אלו בינינו הבוחרים בהתססה פנימית רק מחלישים אותנו ומסייעים לאלו הבאים לפגוע בנו - ויש לא מעטים כאלו.
 יכולתנו לעמוד במתקפות על התנועה הקיבוצית ועל דרך החיים שלנו מחייבת ניסיון ושיקול דעת. רק כך נעמוד איתנים מול חורשי רעתנו בממשלה ובמנהל ונמשיך לנצח! כן, לנצח. שוב ושוב. לאלו המלהגים היום שהקיבוצניקים מפסידים, בכדי לנסות ולגזור מכך דיבידנד פוליטי בטווח הקצר, יש לי חדשות - אנחנו מנצחים. על אפם ועל חמתם אנחנו מנצחים. אנחנו "מפסידים"? איזו אמירה איומה ואומללה. אנחנו - כולנו יחד - ניצחנו את הניצחון הגדול ביותר שהתנועה הקיבוצית ניצחה מימיה בקרב על עצם קיומנו. קמנו מהמשבר הקשה הזה והיום אנחנו עומדים גאים על הרגליים - חזקים יותר, יציבים יותר וגדולים יותר. מצבה של התנועה טוב יותר היום משהיה אי פעם. זו לא אמירת בחירות. זו עובדה המגובה בנתונים אותם חשף רק השבוע יו"ר ברית פיקוח ירון רייכמן.  
היום, אנחנו נהנים מיציבות וביטחון כלכלי שמאפשרים התחדשות קהילתית, ערבות הדדית ופריחה חברתית מדהימה בכל כך הרבה קיבוצים כמוה לא ראינו שנים רבות מאוד. בנותינו ובנינו חוזרים הביתה, חברים חדשים מבקשים להצטרף לקהילות שלנו, בתי הילדים שלנו מפוצצים עד אפס מקום, בארבע השנים האחרונות פרצנו את עוצר הבניה ושכונות חדשות קמות בקיבוצים בכל רחבי הארץ, דור המייסדים והוותיקים שלנו, שזכאי לביטחון כלכלי וסוציאלי זוכה לראות את מפעל חייו חוזר לחיים ופורח אחרי שנים קשות מאוד שבהם בקיבוצים רבים היו שבילים נטושים ומדשאות צהובות. דווקא בגלל כוחנו הגדול ולאור הגירעון המטורף בתקציב המדינה אותו יצרה ממשלה חסרת אחריות העוינת אותנו, אנו צפויים להתמודד ממש בקרוב מול איומים מורכבים מאוד. השאלה המכריעה בעיני הוא מי יהיה שם לנהל את המאבקים האלה. ולמי יש את הניסיון הנדרש לשבת בחדרי המו"מ ולהוביל סדר יום אמיתי אשר יבלום את כוונות הפקידים לפגוע בנו. אני חושב שהתשובה ברורה וההכרעה תהיה בידיכם חברות וחברים ב-17 בדצמבר הקרוב. יש לנו כך כך הרבה במה להתגאות ועל מה להודות - ולא פחות מכך, יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד אם ננהג בחוסר אחריות. מעולם לא מכרתי לכם אשליות ולא הבטחתי הבטחות שאי אפשר לקיים. פופוליזם ופזיזות הובילו אותנו בעבר למקומות מהם בקושי רב הצלחנו להיחלץ. כעת עלינו להמשיך ולהתנהל בשיקול דעת ולא בהתלהמות, באחריות ולא באמירות ילדותיות וחסרות בסיס.  
השבוע השקנו את התוכנית האסטרטגית לעשות הקרוב: "התנועה הקיבוצית 2030". תודה לרבים מכם שפירגנו ושלחו לנו הערות ותובנות. לאלו שטרם קראו, אני מזמין אתכם ללחוץ כאן ולקרוא. ב-17/12 בואו להצביע - כוחנו תמיד באחדותנו. וכמו תמיד, יחד ננצח. שבת שלום, ניר.
חסר רכיב