חסר רכיב

"סיפור מקומי" בגת

18/09/2020

סיפור מקומי גת

אני שמח להציג בפניכם את הארכיון הממוחשב של גת. הארכיון עובד על תוכנה שפיתחה חברת "סיפור מקומי" המתמחה ביצירת ארכיונים ברשת האינטרנט. הרעיון הוא להנגיש את השימוש בארכיונים.

כדי להשתמש בארכיון צריך ללחוץ על הקישור המצורף ואפשר להיכנס (מומלץ להדביק את הקישור במחשב ואז קל לחזור ולהיכנס אליו). הקישור יופיע באופן קבוע באתר הבית של קיבוץ גת ואנחנו מנסים לשלבו באופן קבוע בפייסבוק של הקיבוץ. (ניתן להוריד אפליקציה של "סיפור מקומי " בחנות האפליקציות בטלפון אבל מומלץ להשתמש במחשב ולא בטלפון, זה נח ויפה יותר.

הקישור לכניסה לאתר ישלח על ידי עינב בדואל לכל מי שכתובתו מופיעה באתר של גת וכאמור יהיה קישור קבוע באתר עצמו. כמו כן אסנת תעלה קישור של הארכיון בדף הפייסבוק וגליה תשלח קישור בוואטסאפ של הקהילה .

הארכיון בנוי על ציר של זמן מ 1940 ועד 2020 . ניתן לשוטט בקלות על ציר הזמן על ידי גרירה של סמן צהוב ימינה או שמאלה וכאשר מגיעים למה שרוצים פשוט לוחצים עליו. בצדו  הימני של המסך יש מנוע חיפוש רושמים מה מחפשים ואם הוא כבר קיים בארכיון הוא מופיע. לצורך צפייה בארכיון אין צורך בהרשמה . אם רוצים להוסיף תמונה או מסמך צריך להירשם. (אפשר גם להוסיף סרטון אבל אני ממליץ לעשות זאת לאחר שמתייעצים איתי ואני מסביר איך לעשות זאת). 

ההרשמה נעשית על ידי לחיצה בצד שמאל למטה של המסך על כפתור ההתחברות ואז יש אפשרות להירשם עם כתובת הדואל או עם כתובת הפייסבוק.  כאשר משהו או מישהי מעלים תמונה או מסמך זה עולה לארכיון אבל לא מפורסם עד לאישור של מי שהוסמך לכך. כרגע זה אני ובקרוב גם עינב הרשקוביץ ואסנת גל. בצדו השמאלי העליון של המסך יש מקום בו ניתן לכתוב הערות באופן קל וללא סיבוכים, בארכיון מקובל שמי שכותב הערה מוסיף את שמו. 

על המסך שראשי של הארכיון בצדו השמאלי מופיעים 3 סרטוני הדרכה שעוזרים למשתמשים.

העלינו הרבה חומר אבל ברור כי עדיין רבה העבודה, אני רוצה להדגיש במיוחד כי פינת הזיכרון באתר עדיין לא הושלמה וברור כי כל האנשים שחיו פה ונקברו בבית העלמין שלנו יופיעו בצורה מכובדת באתר. 

אשמח להערות דרך האתר או דרך הדואל שלי:  yaacov.kirsh@gmail.com  

אני רוצה להודות ליפעת מרטון וסיגל בכר שעזרו  ועוזרות לי מאוד, לגליה על תמיכתה בפרויקט ולענת חכמוב ודפנה פיליפ מייסדות חברת סיפור מקומי שעזרו ועוזרות.

בהצלחה לכולנו

יעקב קירש


חסר רכיב