חסר רכיב

איכות סביבה- מכתב לציבור

09/11/2020

מכתב לקהילה- איכות הסביבה בגת

בבואנו לתחם את המושג איכות סביבה, ניתן למצוא לו מספר רב של פרשנויות. לאורך השנים הסתבר שלאור קשרי הגומלין העמוקים והסבוכים בין הפעילות האנושית לסביבה האקולוגית התפתחה גישה הגורסת שהגנה על הסביבה מחייבת שינוי עמוק באורחות חיינו. המשמעות הרחבה של הגנת הסביבה בולטת בכך שהיום זהו עיסוק מרכזי בשיח, בפוליטיקה, בתקשורת, באקדמיה ובטכנולוגיה. עם זאת, כיום אנחנו רואים שכל אחד ואחת מאתנו יכולים להשפיע מתוך ביתו בדרכים פשוטות ונגישות. 

אנחנו, צוות איכות הסביבה, בחרנו לעסוק במספר תחומים הקשורים להגנת הסביבה שלנו, הקיבוץ:

1.      התנהלות במרחב הפרטי- בכוונתנו להעלות את המודעות לנושא איכות הסביבה, כאשר מטרת העל היא להקטין את נפח הפסולת שיוצא מקיבוץ גת להטמנה על כל ההשלכות הסביבתיות לכך.  אנו מבקשים להטמיע תרבות של הפחתה ברכישת חדש וניהול שימוש חוזר, מחזור, השבה (שימוש מחדש) ורק בסוף הטמנה המהווה גורם מזהם עיקרי.

לשם כך בכוונתנו לתת מענה לכל זרמי המחזור הקיימים בישראל  .

הפעולות המתוכננות בתחום זה:

§         הדרכת הילדים והנוער בגת כדי שיהפכו לנאמני איכות הסביבה ויפיצו את הבשורה בקהילה. 

§         הדרכת הקהילה כיצד לנהוג במרחב הפרטי בכל הקשור למחזור תוך מתן האמצעים הנדרשים לצורך זה.

 

2.      התנהלות במרחב הציבורי- בסעיף זה כללנו את התחומים הבאים:  פינוי הגזם, פינוי גרוטאות ביתיות, פסולת בניין, ריסוסים, אוויר נקי, אשפה במרחב הציבורי, חזות פני הקיבוץ, ניהול שירותי המועצה הקשורים לנושא.

3.      הנהגת אירוע איכות סביבה קיבוצי- אחת לשנה אנו מעוניינים לקיים אירוע קיבוצי, במטרה לשדרג את הקיים על פי החידושים בתחום, בארץ ובעולם, ולהיות קהילה מובילה בתחום איכות הסביבה.

 

ה"אני מאמין" שלנו- הוא להיות קהילה מובילה המהווה דוגמה בשמירה על הסביבה הקיבוצית שלנו, ובכך לתת השראה גם לגופים נוספים החיים סביבנו לשדרג את סביבתם, מה שיתרום להטמעת וקידום הקיימות בכלל.

 

צוות איכות הסביבה כולל אנשים שנושא זה חשוב להם ופועלים מתוך אמונה שכל אחד צריך לפעול ב"חלקת האלוהים" הקטנה שלו, כדי לעשות מהלך משנה בקנה מידה גדול יותר. במידה ויש בינכם אנשים שהנושא חשוב להם, נשמח שתצטרפו אלינו או לחלופין נשמח לשמוע רעיונות לשיפור. (חברי הצוות הם: שביט לב, יפעת אופק, איתם סנה, עידית ווינשטיין, אביגל אייכן, מיכל מרגוליס, רוני פלך, גליה פלג, עמי גליק).

 

בשבוע שבין 22-28/11/2020 יתקיים שבוע איכות סביבה ראשון בגת.

בהמשך נפרסם את התכנית והפעילויות (בהתאם למגבלות).

 

בהצלחה לכולנו, צוות איכות הסביבה


חסר רכיב