חסר רכיב

מ.כ. גת- רקע

קבוצת מ.כ. קיבוץ גת, כשמה כן היא - מועדון כדורגל המייצג את קיבוץ גת בתחרויות הכדורגל השונות, ובראשן - ליגת "ברק נוריאל" של מועצה אזורית יואב המתקיימת מדי 3 שבועות במגרש הכדורגל בקיבוץ.

על אף החוק בליגת המועצה שמתיר לשתף בכל קבוצה 2 שחקנים "זרים" שאינם שייכים ליישוב, מ.כ. גת היא הקבוצה היחידה בה משחקים אך ורק שחקנים שנולדו, גדלו או גרים בקיבוץ ובכך שומרת הקבוצה על הערך החשוב ביותר שלה - כדורגל מקומי וקהילתי.
מ.כ. גת היא גלגולה האחרון של "הפועל גת" המיתולוגית, שהיתה אחת מקבוצות הכדורגל הראשונות בקרב קיבוצי הארץ וקמה לאחר הגעת הדרום-אמריקאים לגת, שהביאו עימם את האהבה ל"משחק היפה", בעוד שבקיבוצים אחרים שיחקו בעיקר כדורעף, כדורסל ומשחקי ספורט אחרים.

על אף ששמה המקורי של הקבוצה - "הפועל" כבר לא נמצא בשימוש שנים רבות, רק ב-2017 שונה בצורה רשמית שמה של הקבוצה ל- מ.כ. קיבוץ גת, וזאת כדי להתנער מהשיוך הפוליטי והחברתי של אגודת "הפועל" וליצור זהות חדשה על טהרת הכדורגל.

הקבוצה משחקת בחולצות שחורות מעל 10 שנים וזאת לאחר שבמשחקי שישי במגרש הכדורגל נהגה הקבוצה מקומית של גת לשחק בשחור בעוד הקבוצות היריבות שהגיעו שיחקו בצבע לבן.

סמל הקבוצה הוא מחווה לקבוצה הברזילאית "בוטפוגו" והוא מחבר את ההווה עם העבר ועם שורשיה הדרום-אמריקאים של הקבוצה. בסמל מופיע כוכב לבן ומתחתיו סמלי הקיבוץ המרכזיים - מגדל המים, האסם, חדר האוכל הישן והברושים של כביש הגישה.

על הקבוצה פרסו חסות עסקים מקומיים והקבוצה נהנית מתמיכה מלאה של קהילת גת ומקווים להמשיך ולספק לחוויה משפחתית וכמה שיותר ניצחונות
חסר רכיב