חסר רכיב

איך עושים אשכוליות?

30/10/2018

היה והוחלט שחסרות אשכוליות במפעל, מה עושים? שטח יש ומים גם אז ניטע בעצמנו!
השטח-בדרך לשדה משה, טוב וישר, הקרקע בריאה ופוריה, וסכנת הקרה נמוכה. 
מזמינים מודד ולפי המפה שלו מבקשים הצעות למערכת השקיה, נבחרה ההצעה הזוכה וזה חוזר חמוש בעוזרו ובמכשיר GPS ומסמן בשטח את השורות והדרכים כדי שחמאווי הזקן יוכל להוציא לפועל גדודיות ארוכות כמו התלם שחלמו עליו בוניה של גת לפני 75 שנים. 
נבנו הגדודיות וקוראים לצוות המתקינים של נתאם לחפור מחלקים ומובילים, להניח צינורות ולחבר את ראשי ההשקיה ואת יציאות ה-y מדגם מיטל (מן הסתם ביתו של אחד מהמהנדסים במפעל, או אולי אהובתו) כשזה מורכב באים התאילנדים עם הטומנת ופורסים את שלוחות הטפטוף ואפשר לסמן עם סיד את מיקום הבורות שבהם ישתלו עצי אשכולית צעירים בשורות ישרות ומדויקות. הנוטעים מן הכפר שמעבר לגדר ותיקים ומנוסים-חיתוך שקית, יישור השתיל מול חבריו במקביל ובאלכסון, כיסוי ויש לנו עץ באדמתו בפחות מדקה. 
כל המשלוח נשתל באותו היום כדי למנוע צרות עם היושב במרומים ועכשיו אפשר לסדר לו פינה קטנה וחמה-מקל תמיכה וחוט שמשונית, מגן פלסטיק כדי לעצור ארנבות רעבות ולובן כדי להגן עליו מהימים שעדיין לא התקררו לגמרי, מקור מים חיים וזהו. 
תוך שלושה שבועות ממקל הסימון הראשון יש לנו פרדס ונותר להשקות, לגזום, לדשן, לשמור עליו מחיות רעות ולקוות שנהנה ממנו עוד שנים רבות.

כתב וצילם- רועי פלך

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב